KEY WEST, FLORIDA

De eerste gasten..

Vandaag bedacht ik me opeens dat we alweer ruim 6 weken geleden Nederland hebben verlaten. Wat gaat de tijd toch snel, voor mijn gevoel is het nog zo kort geleden dan we met dikke tranen op Schiphol stonden. Maar als ik me bedenk wat we hier allemaal niet al hebben gedaan en hoeveel leuke mensen we hier hebben ontmoet dan lijkt het toch alweer een hele tijd dat we hier zijn. Het is dus duidelijk een dubbel gevoel. Maar een ding is zeker Hugo en ik genieten volop. Afgelopen week was HUgo drie dagen in Curacao en stond ik er even alleen voor, ook dat was geen probleem. Toen ik met mijn fiets door Key West aan het rijden was voelde ik me echt thuis. Afgelopen week hadden we onze eerste gasten. Sandra, Jean Paul en de kids waren op rondreis door Florida en kwamen even een kijkje nemen in Key West. UIteraard hebben we ze Key West vanaf het water laten zien. Op zaterdag zijn we heerlijk met de boot naar Boca Grande geweest, lekker lunchen en relaxen op het strand. Voor de 1e keer was het water ook een beetje verkoelend. NOrmaliter is het water zo'n 34 graden. De dag afgesloten met een biertje en een frozen Key Lime pie. Wij moesten 's avonds nog de hort op want we hadden een feestje bij de zuis Amerikaanse liasons officieren. Erg gezellig met een hoop eten, drankjes en dansjes. Wat kunnen die dansen zeg!!!
Ik heb het een beetje rustig gehouden, ja dat kan ik ook, want de volgende dag moest ik weer vroeg op. Samen met Lizelle had ik een boottripje geboekt, de ULTIMATE ADVENTURE! Een super leuke trip met jetskieen, parasailen!!!!, trampoline/klimwand op het water, kayakken en snorkelen. Echt super gaaf en ik voelde me super stoer hahaha. Jammer dat het halverwege de dag kei hard begon te regenen. Ik heb het voor het eerst sinds ik hier ben koud gehad. Maar gelukkig duren deze tropische buitjes nooit langer dan een uurtje.
Ik ben deze week ook serieus begonnen met golfen. Of het een succes wordt moet nog blijken. Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste les, helaas ging het niet zo goed als gehoopt. Deze week braaf geoefend en ik ga zo weer naar mijn volgende les , dus ik hoop dat ik deze week wat meer indruk kan maken hahahaha. De vraag die mij menig keer gesteld wordt is 'vind je het leuk' Is een sport sowieso leuk als je het niet kan hahahaha. Maar we zetten dit keer door!
Vandaag komen Wan & Tim voor 2 weken joehoe! We gaan ze vanmiddag ophalen in Miami en blijven het weekend gezellig daar. Een beetje relaxen, shoppen en uiteraard eten & drinken.. Shoppen wordt echt weer een keer tijd, want jullie zullen het niet geloven maar ik heb in 6 weken 1 korte broek gekocht... Dat ik nog geen afkick verschijnselen heb hahaha. Dat gaan we even inhalen in Miami. De komende weken is het voor mij dus ook een beetje vakantie! Dikke kus
:byebye:
Le

Independence Weekend - Key West

Het is wel weer eens tijd om verslag te doen van ons wel en wee in Key West. Afgelopen weekend was een lang weekend vanwege 4 juli en dus Independence Day, de verjaardag van de Verenigde Staten. Vrijdag was een vrije dag en voor militairen was maandag ook een vrije dag, een zgn. trainings holiday. Tja, als dat zo is, dan moet je daar natuurlijk gebruik van maken.

Donderdagavond hadden we een receptie aan boord van HMS Iron Duke. Een Engels fregat, dat een aantal maanden in de Caribische zee operaties gaat uitvoeren. Een keurige Engelse receptie waar iedereen, behalve de Dutchies natuurlijk, met de auto naar toe ging. Wij kwamen geheel in stijl aan op de fiets, luid bellend zodat ook iedereen het kon zien. En toch werden we netjes over gefloten (zoals dat aan boord van marineschepen gaat). Een gezellige receptie waar het bier Engels was…. maar de Gin en de Pims gelukkig ook, haha. Daarna nog even de stad in naar de gezellige bar Virgillio’s en daarna nog even een echte Grolsch beugel in de Grand Vin. Een geslaagde avond.

Vrijdag hadden we afgesproken om met Anthony en zijn Zuid-Afrikaanse fiancée en haar zoon te gaan varen. Het weer zag er goed uit en we zijn daarom op pad gegaan naar de Western Dry Rocks. Helaas veel stroom maar wederom prachtig weer om te snorkelen. Na een paar uurtjes snorkelen, anker op gegaan en met gepast geweld het bootje ge-beacht bij Boca Grande. Heerlijk zonnen, lunchen en daarbij een klein biertje. De terugweg naar huis was ideaal. Geen wind, geen golven, dus scheuren met de 150PK. Tot zover 34 knopen op de teller gehad maar dat kan wellicht nog wat sneller. Na aankomst in de haven, hadden we afgesproken om bij Anthony en Lizelle te gaan eten. Een goed idee. Wij gingen in de tussentijd nog even de boot schoonmaken en ons gereed maken voor het eten, ware het niet dat nadat we boot afgespoeld hadden bij de carwash, de auto het niet meer deed. Daar sta je dan… vrijdagavond, auto kapot en ook nog eens een boot aan de trekhaak. Gelukkig was Anthony nog in de buurt en kon voor ons een soort ANWB regelen. Too bad dat die gasten alleen slepen en verder niets kunnen betekenen. En dan moest de boot ook nog eens weg. Toch maar één van mijn collegae gebeld. De één zat bij een rugby wedstrijd en de anderen zaten allemaal te borrelen bij Finnigens. Gelukkig was JD bereidt om even de kroeg uit te gaan en onze boot op te halen. JD opperde toch nog maar even om de auto te jump starten, en jawel met positief resultaat. Gelukkig maar. De towtruck kwam ondertussen ook aanrijden maar dat konden we gelukkig afdoen met het betalen van de voorrijdkosten. De volgende dag een nieuwe accu ingebouwd en het autootje loopt weer als een zonnetje.

Zaterdag was het dan Independence Day. Wij waren uitgenodigd voor een feest in onze aanstaande buurt. Een feest met eten, drank, gezelligheid en …. Spelletjes…. Pfff….. Althans dat dachten we toen nog. Wat uiteindelijk pffff leek, bleek achteraf een groot succes. Idiote spelletjes met fanatieke deelnemers en natuurlijk medailles. Ik heb uiteindelijk het onderdeel tri-cycle op mijn naam weten te schrijven. Ofwel, volwassen op kinderfietsjes en zo hard een rondje fietsen als je kan (met helm op uiteraard want dat is verplicht op de basis – rules and regulations, jaja). Verder was er nog een estafette, waterballon gooien etc. Eigenlijk een soort Koninginnedag maar dan zonder zwarte suzuki’s.

Tegen de avond was er een groots vuurwerk op de pier ten zuiden van Key West. Vanaf het strand bij ons nieuwe huis hadden we daar perfect zicht op. Schitterende avond met een geweldig vuurwerk. Wow! Uiteindelijk laat naar huis om de volgende dag weer het water op te gaan.

Zondag was de mooiste vaardag tot nu toe. We zijn naar een punt gevaren ten noorden van ‘the Lakes’. ‘The Lakes’ is een stukje Golf van Mexico dat omringt wordt door eilandjes. Het water is ondiep en bij de juiste windrichting is het achter de lakes spiegelglad. Zo dus ook op zondag. Ik heb zelden water gezien dat zo glad en zo blauw was. Schitterend. De hele route konden we de bodem zien en uiteraard ook alle vissen en koralen onder ons…. Een tweede WOW is hier op zijn plaats. Het duurde niet lang of mijn Britse collega kwam (met zijn boot) een hamerhaaitje tegen. Kort daarna stuitte wij op twee zeer tamme dolfijnen die rustig bij de boot bleven zwemmen. Een stuk verder gingen we voor anker en hebben een paar uur heerlijk gesnorkeld. Enorme roggen en enorme barracuda’s. Daarna door naar Alexander’s Wreck, een gezonken Amerikaanse destroyer. Het wrak ligt bij laagwater net onder de oppervlakte dus het was wederom schitterend om te snorkelen. Waanzinnig veel vissen en schitterende koralen. Vervolgens naar de haven via een schitterende ondiepe geul. Vlak voor de geul kwamen we wederom dolfijnen tegen die wel 15 minuten bij de boot bleven. Als afsluiting van de dag een lekker diner met Debby en Mike (uit de UK) bij de Hurricane Hole.

Maandag als afsluiter toch nog maar één keer het water op. Niet zo mooi als de dag ervoor maar wel weer schitterend. Lekker naar Snipes Point, dat bij laag water helemaal droog komt te liggen waardoor er een gigantisch parelwit strand ontstaat. Heerlijk om te luieren en rond te waren door en langs de mangrove bossen. Uiteindelijk kwamen we thuis met een paar mooie schelpen en een paar schilden van zgn. Horseshoe crabs.

En daarmee was het lekkere lange weekend een feit. Komende week staan er weer een aantal socials op het programma en ben ik uitgenodigd om les te geven aan een spinning-klas. Ben benieuwd. Én, staan we op het punt om kaarten te boeken voor een concert van Coldplay in Tampa!

Groetjes uit de Keyz. Of zoals ze hier zeggen: “greetings from paradise…”

Bovenstaande foto: Onweer en een windhoos in de buurt van Sigsbee, Key West

Tijdens een lekker hapje eten bij de Sunset Lounge op Sigsbee zagen we de mooie show zoals je kan zien op bovenstaande foto. Let op de windhoos aan de rechterkant.

Ruim een week in de Keys...

Aangezien wij onze nieuwe site hebben geopend keywest.reismee.nl heb ik eigenlijk niets meer op mijn hyves blog gezet. Ook deze zal ik proberen bij te houden. Tja wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan de afgelopen week.. Afgelopen week heeft voornamelijk in het teken van administratieve handelingen gestaan. Jullie denken wel dat het alleen maar vakantie is maar er moet ook hard gewerkt worden hahahaha. Er moesten militaire passen geregeld worden, nieuwe bankrekeningen geopend enz enz enz. Dit lijkt niet allemaal niet zo veel werk maar aan gezien wij in de tropen wonen gaat het allemaal een stuk minder snel. Het weer is hier uitstekend erg warm en je merkt dat het iedere dag ook een graadje warmer wordt. Het is hier ongeveer iedere dag 35 graden maar wel met een luchtvochtigheid van 80% gedurende de dag is het verplaatsen van airco naar airco. De avonden zijn lekker warm. Dat maakt het ook gemakkelijk om 's avonds nog lekker op pad te gaan. Vorige week maandag zijn we naar de zonsondergang gaan kijken op Mallory , dit wordt elke avond groots gevierd met allerlei straat artiesten en uiteraard drank. We zouden eigenlijk daarna direct naar huis gaan maar jullie weten hoe sterk mijn ruggengraat is hahaha. Die van Hugo wordt ook steeds minder sterk sinds we hier zijn... We zijn geeindigd in een hele leuke wijnbar. Helaas was de wine tasting net afgelopen. Woensdag waren we uitgenodigd bij onze nieuwe vrienden Lizelle en Anthony. De uitnodiging was voorgerecht tequilla hoofdgerecht bier! Dat is een uitnodiging naar mijn hart hahaha. We hebben een super leuke avond gehad met veel meer dan bier en tequilla. We hadden sparkling red shiraz, bier, champagne en tequilla. En als nagerecht de volgende dag een enorme KATER.
Geloof mij dat is geen pretje in de 30 + graden. De hele dag lekker relaxed gedaan 's avond hadden we een heerlijke culinaire bbq met klaas jan en Ellen.
Vrijdag moesten we vroeg op want er stond een tripje naar de dry Tortuga's op het programma. Dat is een eiland op 2 1/2 uur varen van Key West. Het was een een zeer mooie rit er naar toe. Het water was zo erg helder en zo glad als een spiegel. We hebben een hoop vliegende vissen, schilpadden en een dolfijn gezien. We hebben de hele dag op het eiland doorgebracht met een beetje snorkkelen en relaxen. Het relaxen ging wat minder goed toen ik een enorme haai voor de kust op en neer zag zwemmen. Gewoon de andere kant van het eiland het water weer in (alsof hij daar niet kan komen hahaha) maar elke keer dat ik een vis iets groter dan het formaat goudvis zat raakte ik toch redelijk in paniek haha. Uiteraard moest er op deze fantastische dag een biertje gedronken worden. We hebben heerlijk geborreld met een aantal collega's bij Finnegan's. We hebben de avond afgesloten met een overheerlijke zwitserse kaasfondue bij Michael's! Wat een top dag was dit!! Zaterdag hadden we weer een druk programma. We waren uitgenodigd bij Debby en Mike ter ere van de verjaardag van de koning. Ze hadden een traditionele engelse high tea georganiseerd. Erg leuk en lekker!! 's Avonds was er een feest op Duval street ter ere van de Homo's en lesbienne's . De hele straat was afgeladen met mensen, eerst een parade en daarna de kroeg in. Ik heb een zeer vermakelijke avond gehad. Hugo en ik waren in een kroeg terecht gekomen waar wij de enige 'straight' people waren. Ik heb erg gelachen en mijn ogen echt uitgekeken... Ik dacht dat we in Nederland wat gewend waren. Het bleek dat ik ook bij de homo's erg geliefd was.. Waarschijnlijk kwam dat door mijn desigual jurkje die toevallig de kleuren van de homo vlag hadden. Waar zo'n aankoopje op texel toch allemaal niet goed voor was.. Op een gegeven moment werd het echt toch eventjes wat te gek en werd het tijd voor eentje toe.. Achter de barkeeper stond een grote tv en die vertoonde allerlei homo porna. Biertje smaakte toch iets minder daarna en het was echt tijd om naar huis te gaan.. Zondag heerljk gevaren op onze nieuwe boot. Wat is het heerlijk op het water met die boot. Eindelijk wat verkoeling buiten de airco. Heerlijk de hele dag geluierd op een verlaten strandje. Ik heerlijk in stoeltje met boekje , Hugo met snorkel het water op.
En vandaag is het 'echte' leven begonnen.. Hugo is vandaag voor het eerst naar zijn werk en ik naar de sportschool. Ik stond om 8.30 uur al in de sportschool voor een lesje yoga/pilates. Ik kwam erachter dat ik echt wat soepeler moet worden.. Hard trainen dus! Nu even met krantje en kopje koffie relaxen.
Dikke kus en tot snel!
:grouphug:

Dry Tortugas en Fort Jefferson

Vrijdag 12 juni hebben we een boottocht gemaakt naar de Dry Tortugas. Op deze verzameling eilandjes staat een fort: Fort Jefferson. Het was absoluut de moeite waard om een bezoekje te brengen aan het eiland en het fort. We moesten vroeg op want de boot (een snelle seacat) vertrok al om 08:00 uur. We moesten echter nog wel een half uur van te voren aanwezig zijn. Blijkbaar is onze jetlag voorbij want het viel helaas niet mee om weer eens vroeg op te staan. Maar goed, een kopje café con leche van de buren en een rustige fietstocht (5 minuten) naar de boot in een aangename warmte deed ons gelijk weer goed. Aangekomen bij de boot kregen we snorkels en een eenvoudig ontbijt. Vervolgens met maximale vaart naar de Dry Tortugas. Een schitterende tocht! De Seacat had weinig diepgang en bijna de hele weg (70 mijl) konden we de bodem zien. Ongelofelijk! Op de heenweg duurde het niet lang voordat we de ene na de andere vliegende vis weg zagen schieten en zo nu en dan dook er nog een zeeschildpad weg.

Bij het fort kregen we eerst een rondleiding. Toch wel eens aardig om ergens heen te gaan en dan ook te weten wat er eigenlijk staat, waar het voor gebruikt is en wat er nu mee gebeurt. Vervolgens een uitstekende lunch en daarna tijd om te snorkelen. En dat was nog een snorkelen met een hoofdletter S. Wow! Kristalhelder water, schitterende vissen en koralen (zie foto's) en ook nog eens een heerlijke temperatuur. Na de eerste snorkelsessie wilden we nog even ergens anders snorkelen. Namelijk een leuk verlaten strandje met, om de hoek, een steigertje waar het schitterend zou zijn. We stonden even gezellig langs het strand toen we opeens een hele grote steen zagen zwemmen.... Zwemmende stenen... bestaan die...? Nou nee... het bleek een haai van een meter of anderhalf te zijn die vrolijk voor het strand aan het patrouilleren was... Toch maar even gewacht dus. Maar uiteindelijk kon Hugo zijn nieuwsgierigheid niet onderdrukken en is hij toch nog maar even gaan kijken. Super mooi snorkelen maar in de verste verte geen haai meer te bekennen.

Op de terugweg viel de wind weg en leek het wel of we over een spiegel voeren.. Veel schildpadden een paar dolfijnen en een rog gezien. Dit gaan we zeker nog een keer doen.

Na de toch nog even naar de stamkroeg van Hugo's werk gegaan, de Ierse Pub ‘Finnegans'. Op vrijdag komen alle collega's even gezellig een biertje drinken. Ideaal voor ons om even de mensen te leren kennen en - laten we eerlijk zijn - we vinden het natuurlijk ook gewoon lekker om een biertje te drinken. We kregen daar de gouden tip om aan de bar bij het restaurant Michaels kaasfondue te eten. Dus naar Michaels dat bij ons om de hoek zit en heerlijk gegeten. Een goede afsluiter van een schitterende dag.

Vandaag gaan we naar de Britse Liaisonofficier om op de verjaardag van de Engelse koningin ‘Queen Elizabeth II' te proosten. Morgen met de boot naar Snipe Key of Boca Grande.

Voor de diehards nog een stukje geschiedenis over de Dry Tortugas (bron wikipedia):

The first European to discover the islands was Spanish explorerPonce De Leon. He gave them the name on his first visit in 1513. The name is the second oldest surviving European place-name in the U.S.[2]They were given the name Las Tortugas (The Turtles) due to 170sea turtlestaken on the islands and shoals by de Leon's men. Soon afterward, the word 'Dry' was added to the name, to indicate to mariners the islands' lack of fresh water.

In 1742HMSTygerwrecked in the Dry Tortugas. The stranded crew lived on Garden Key for 56 days, and fought a battle with a Spanish sloop, before sailing toJamaicain several boats.[3]

The United States government never completedFort Jeffersonafter 30 years on Garden Key, and this bastion remained inUnionhands throughout theCivil War. It later was used as aprisonuntil abandoned in 1874. During the 1880s, theNavyestablished a base at Tortuga; and it subsequently set up acoaling(refueling) and awireless(radio) station there as well. DuringWorld War I, a seaplane base was established on the islet, but it was abandoned soon thereafter.

From 1903 until 1939 the Carnegie Institute of Washington operated the Marine Biology Laboratory on Loggerhead Key which '...quickly became the best-equipped marine biological station in the tropical world.' Through the years, over 150 researchers used the facilities to perform a wide range of research.[4]

An account of a visit to the fort at the Dry Tortugas by PresidentFranklin D. Rooseveltand Justice-to-beRobert H. Jacksoncan be found in the book,That Man: An Insider's Portrait of Franklin D. Roosevelt, by Robert H. Jackson, edited and introduced by John Q. Barrett (Oxford University Press, New York, 2003).

In August 2004, the Dry Tortugas were directly struck byHurricane Charley. The following day, aCessnaairplanecrashed into the water near the islands, killingcinematographerNeal Frederickswhile he was filming scenery for the feature filmCrossBones.

Bijna een week in de Keyz

Bijna een week in de Keys en het bevalt uitstekend. Het 'inslingeren' hier is ons absoluut niet tegengevallen. Gelukkig kende we het eiland al van onze vakantie van vorig jaar dus het was makkelijk aanpassen. Een goede vlucht gehad en zelf bij Immigration konden we met onze nieuwe visa zo doorlopen.

Afgelopen week hebben we een hoop zaken kunnen regelen maar daarnaast hebben we ook heerlijk kunnen genieten van Key West. Het aanvragen van pasjes, social security numbers etc is wonderwel zonder tegenslagen verlopen. Dagelijks gingen we weer op pad naar één of andere instantie, klaar om de bureaucratische molen in te gaan. Maar blijkbaar heeft het klimaat in Key West een positieve werking op geduld. Opwinden heeft geen zin en het beste is om je gewoon neer te leggen bij de rules and regulations. Aan de andere kant werkt het bijzonder handig om een visum te hebben waarin mijn werkgever vermeld staat. Dat opende eigenlijk alle deuren. En, werden we bij alle belangrijke administratieve handelingen bijgestaan door mij collega, Klaasjan.

Dus al-met-al zijn social securtiy nummers, een bankrekening, defensiepasjes, telefoons etc aangevraagd en/of ontvangen. Eigenlijk hoeven we nu alleen nog maar te verhuizen naar ons 'permanente' huis en dan kan het leven beginnen....

Ook de regelingen voor het huis op de basis zien er goed uit. Volgende week gaat Klaasjan zijn huis uit en dan dan wordt het huis aan renovationsaangeboden. Het huis wordt dan volledig opgeknapt (nieuwe vloer, keuken, deuren etc). Wij hebben even in een ander, opgeknapt huis gekeken en dat ziet er goed uit. Straks wonen we dus downtown in een volledig gerenoveerd huis. Betekend alleen wel dat we wat langer in tijdelijke huisvesting zitten en dat we nog even moeten wachten op onze eigen spullen. Maar dat hebben we er graag voor over.

In the meantime hebben we vooral leuke dingen gedaan en hebben we alweer een hoop gezelliige mensen ontmoet. Zoals Leonie al schreef hebben we een leuk feest gehad in een Ierse pub met mijn aanstaande collegas. De volgende dag ben ik met Klaasjan, Mike en Brian gaan golfen op de Key West Golf Club. Waanzinnige baan maar de timing was een beetje slecht gekozen. We zijn om 2 uur 's middags gaan spelen in een hitte van 30+ graden. Ik was daar nog niet helemaal klaar voor, haha. Maar goed, gelukkig rijdt er op de golfcourse een karretje rond met koude biertjes en andere versnaperingen...

Die avond heerlijk geBBQd en zondag met onze aanstaande boot naar Mud Key en Snipe Key geweest. Wat een geweldige ervaring. Gelukkig ben ik navigatie-officier want het varen daar is niet helemaal zonder risico als je de omgeving niet kent. Vol gas (30+ knopen) en dan op zoek naar bezemstelen en andere bijzondere tekens in het water. Er lopen een aantal geulen waar je echt in moet blijven. Daarbuiten is het te ondiep. Maar dat maakt het varen wel waanzinnig. Prachtig blauw water en links en recht zoeven de mangrovebossen en de hagelwitte zandplaten voorbij. Dolfijnen, schildpadden (nog niet gezien)... the works! Het zit er allemaal!

Gisteren eigenlijk voor het eerst de stad ingewandeld. Hoogtepunten zijn de zonsondergangen bij Mallory Square en het uitgaansleven op Duval Street. Gisteren weer een adembenemende zonsondergang gezien en even een wijntje gedronken in de wijnbar....

life in the keyzzz

Genieten

We zijn ondertussen 4 dagen op onze plaats van bestemming. Mijn goede voornemen, het eens wat rustiger aan te doen, wordt eigenlijk al gelijk aan de wilgen gehangen. Ik heb het drukker dan ooit hahaha. Je zou bijna denken dat het niet mogelijk is! Afgelopen vrijdag was er een feestje ter ere van het afscheid van Klaas- Jan (voorganger van Hugo). Een erg gezellige happening in een Ierse Pub. Ook hier in Amerika is het onmogelijk om nuchter zo'n kroeg uit te komen. Goede 1e indruk achter gelaten hahaha. Gelukkig lukte het niemand om nuchter te blijven.. Ontzettend aardige mensen ontmoet. Mariek, ik heb ook al een tennismaatje gevonden, en dat in de 1e week!! Jullie kennen mijn enthousiasme dus de volgende dag had ik de tuin vol met 'nieuwe vrienden' voor een BBQ. Wederom erg gezellige avond.
Vandaag (zondag) voor het eerst met de boot op pad geweest. Was trouwens ook de 1e keer dat ik uberhaupt met een teen het overheerlijke blauwe water aanraakte. We zijn via de mangroves (Mud Key) naar een zandplaat in de Golf van Mexico gevaren. Echt heerlijk toefen daar. Op de heen weg nog 5 dolfijnen met een kleintje gezien. Toch wel even schrikken zulke grote vissen op een paar meter afstand.
De avond heerlijk relaxed afgesloten met een BBQ van de left overs .. Tja die hoef je hier nooit weg te gooien aangezien je iedere dag kan BBQ-en. Jullie horen het wel, het leven is hier heel zwaar...

Vertrek uit Nederland

Na een afscheidstournee van minimaal 2 weken
(mijn middle name is Krezip, heb ook wat moeite met afscheid nemen) was het 3 juni toch echt zo ver! We vertrekken voor 3 jaar naar Key West, Florida.
Het vertrek op schiphol was een klein drama met heel veel tranen. Het is toch lastiger dan gedacht om iedereen achter te laten. Uit geput van alle emoties en laten we ook de drie dagen pink pop niet vergeten stappen we het vliegtuig in. Gelukkig was deze bij lange na niet volgeboekt. Ik heb zeker 7 van de 91/2 uur geslapen, languit over drie stoelen. Met een overstap in Miami komen we 13 uur later op de plaats van bestemming aan. Oja zo voelt warmte aan.. Om 2200 uur plaatselijke tijd is het nog steeds een graadje of 25. Heerlijk!
Bij aankomst in ons prachtige huisje even een biertje gedronken en geproost op ons nieuwe avontuur!