KEY WEST, FLORIDA

Ruim een week in de Keys...

Aangezien wij onze nieuwe site hebben geopend keywest.reismee.nl heb ik eigenlijk niets meer op mijn hyves blog gezet. Ook deze zal ik proberen bij te houden. Tja wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan de afgelopen week.. Afgelopen week heeft voornamelijk in het teken van administratieve handelingen gestaan. Jullie denken wel dat het alleen maar vakantie is maar er moet ook hard gewerkt worden hahahaha. Er moesten militaire passen geregeld worden, nieuwe bankrekeningen geopend enz enz enz. Dit lijkt niet allemaal niet zo veel werk maar aan gezien wij in de tropen wonen gaat het allemaal een stuk minder snel. Het weer is hier uitstekend erg warm en je merkt dat het iedere dag ook een graadje warmer wordt. Het is hier ongeveer iedere dag 35 graden maar wel met een luchtvochtigheid van 80% gedurende de dag is het verplaatsen van airco naar airco. De avonden zijn lekker warm. Dat maakt het ook gemakkelijk om 's avonds nog lekker op pad te gaan. Vorige week maandag zijn we naar de zonsondergang gaan kijken op Mallory , dit wordt elke avond groots gevierd met allerlei straat artiesten en uiteraard drank. We zouden eigenlijk daarna direct naar huis gaan maar jullie weten hoe sterk mijn ruggengraat is hahaha. Die van Hugo wordt ook steeds minder sterk sinds we hier zijn... We zijn geeindigd in een hele leuke wijnbar. Helaas was de wine tasting net afgelopen. Woensdag waren we uitgenodigd bij onze nieuwe vrienden Lizelle en Anthony. De uitnodiging was voorgerecht tequilla hoofdgerecht bier! Dat is een uitnodiging naar mijn hart hahaha. We hebben een super leuke avond gehad met veel meer dan bier en tequilla. We hadden sparkling red shiraz, bier, champagne en tequilla. En als nagerecht de volgende dag een enorme KATER.
Geloof mij dat is geen pretje in de 30 + graden. De hele dag lekker relaxed gedaan 's avond hadden we een heerlijke culinaire bbq met klaas jan en Ellen.
Vrijdag moesten we vroeg op want er stond een tripje naar de dry Tortuga's op het programma. Dat is een eiland op 2 1/2 uur varen van Key West. Het was een een zeer mooie rit er naar toe. Het water was zo erg helder en zo glad als een spiegel. We hebben een hoop vliegende vissen, schilpadden en een dolfijn gezien. We hebben de hele dag op het eiland doorgebracht met een beetje snorkkelen en relaxen. Het relaxen ging wat minder goed toen ik een enorme haai voor de kust op en neer zag zwemmen. Gewoon de andere kant van het eiland het water weer in (alsof hij daar niet kan komen hahaha) maar elke keer dat ik een vis iets groter dan het formaat goudvis zat raakte ik toch redelijk in paniek haha. Uiteraard moest er op deze fantastische dag een biertje gedronken worden. We hebben heerlijk geborreld met een aantal collega's bij Finnegan's. We hebben de avond afgesloten met een overheerlijke zwitserse kaasfondue bij Michael's! Wat een top dag was dit!! Zaterdag hadden we weer een druk programma. We waren uitgenodigd bij Debby en Mike ter ere van de verjaardag van de koning. Ze hadden een traditionele engelse high tea georganiseerd. Erg leuk en lekker!! 's Avonds was er een feest op Duval street ter ere van de Homo's en lesbienne's . De hele straat was afgeladen met mensen, eerst een parade en daarna de kroeg in. Ik heb een zeer vermakelijke avond gehad. Hugo en ik waren in een kroeg terecht gekomen waar wij de enige 'straight' people waren. Ik heb erg gelachen en mijn ogen echt uitgekeken... Ik dacht dat we in Nederland wat gewend waren. Het bleek dat ik ook bij de homo's erg geliefd was.. Waarschijnlijk kwam dat door mijn desigual jurkje die toevallig de kleuren van de homo vlag hadden. Waar zo'n aankoopje op texel toch allemaal niet goed voor was.. Op een gegeven moment werd het echt toch eventjes wat te gek en werd het tijd voor eentje toe.. Achter de barkeeper stond een grote tv en die vertoonde allerlei homo porna. Biertje smaakte toch iets minder daarna en het was echt tijd om naar huis te gaan.. Zondag heerljk gevaren op onze nieuwe boot. Wat is het heerlijk op het water met die boot. Eindelijk wat verkoeling buiten de airco. Heerlijk de hele dag geluierd op een verlaten strandje. Ik heerlijk in stoeltje met boekje , Hugo met snorkel het water op.
En vandaag is het 'echte' leven begonnen.. Hugo is vandaag voor het eerst naar zijn werk en ik naar de sportschool. Ik stond om 8.30 uur al in de sportschool voor een lesje yoga/pilates. Ik kwam erachter dat ik echt wat soepeler moet worden.. Hard trainen dus! Nu even met krantje en kopje koffie relaxen.
Dikke kus en tot snel!
:grouphug:

Marieke

He Le en Huug,

Klinkt allemaal weer super zeg. Wat goed Le dat je al een sportschool hebt opgezocht. Heb je ook al getennist? Deze week is Hoorn's Open dus ik krijg wel een beetje de kriebels. Over 3 jaar gaan we onze "titel" wel weer eens verdedigen. Die titel is ook al weer 3 jaar terug ha ha dus we worden gewoon teruggezet in ranking natuurlijk. Het is hier nu ook lekker weer. Ook van het weekend. Kleine van ons ligt in een stuit. Dinsdag naar de gynaecoloog dus even afwachten of het nog gaat draaien. We moeten snel weer even skypen.
Dikke kus Marieke

Hee Leetje...

Met al die verhalen van jou kan ik echt niet wachten tot november! Mis je wel, hoor...

Dikke kus van je zus

Miranda Houthuysen

Hoi Leo,

Wat een leuke site zeg. en mooie foto's en verhalen. Wat heb jullie al veel gedaan in een week. Het gaat jullie goed.

Liefs Miran..

George

Goodmorning Guys!

Wij zijn weer thuis. Vannacht bijna veertien uur geslapen en ik heb er altijd veel moeite mee om weer in het ritme te komen. Wat denk je, na een week weer op dat super eiland.... maar over ruim vijf weken zijn we er weer voor een maand.

Vandaag hebben we twee kijkers voor het pand hier in Breda, dus hopen maar dat dat goed gaat, wellicht zijn we dan sneller daar en ook langer!

Ik zal zo aan Koos even jullie adressen (email) vragen, dan kunnen we mailen, dus niet via deze site.

Nou ik ga weer aan het werk, nog hartelijk dank voor de borrel die we bij jullie hadden en tot snel!!!

George

p.s. letten jullie een beetje op het pand......

Anne-Marie

Even een bericht van je nicht. Vanochtend was ik op de koffie bij ome Foek vanwege zijn verjaardag en toen heb ik op zijn computer de foto's bekeken. Wat hebben jullie al veel beleefd en volgens mij voelen jullie je al aardig thuis. Oom Foek heeft mij het een en ander doorgestuurd dus dan blijven we op de hoogte. Veel liefs van ons allen en ga lekker genieten.

Groetjes en xxxxxxxxxxxxx

Diaantje

Doe mij maar wat van dat....!!

smak