KEY WEST, FLORIDA

Vakantie

Ik weet dat het een beetje decadent klinkt maar Huug en ik zijn twee weken op vakantie geweest. We zaten ook geruime tijd te dubben of we wel zouden gaan aangezien we hier nog steeds het 'vakantiegevoel' hebben. De lancering van de Discovery was de doorslag.
Zondag 23 augustus zijn we vertrokken. Als eerste op het programma stond Kennedy space center aangezien maandags de lancering gepland stond. We hadden een hotel geboekt in cacao beach, ongeveer een uurtje van Kennedy space center af. Een super leuk surfersdorpje het hotel stond ook nog aan het strand en dat voor 45v dollar per nacht. Uiteraard moesten wij ook een surfplankje hebben... We hebben heerlijk de hele dag in het water gespeeld.'s Avonds zijn we naar Kennedy space center gegaan, de lancering stond pas om 01.30 uur gepland dus we hadden alle tijd nog om het park te verkennen. Voor degene die nog naar Florida gaan Kennedy Space center is echt een
aanrader ! Helaas werd de lancering 8 minuten voor de lancering afgeblazen aangezien het weer te slecht was. Jammer maar helaas drie uur wachten voor niets.
De volgende dag zou er een nieuwe poging zijn. Later zou blijken dat die ook afgelast zou worden. Ocala(midden Florida ) stond vervolgens op het programma. Ocala staat bekend om zijn stoeterijen en de natuurlijke bronnen. Helaas werkte het weer niet echt mee. 2 dagen stromende regen. Een goed moment om maar even te gaan shoppen en de omgeving per auto te verkennen. Ocala national Forest is een mooi state park. Dit park is het grootste zandpijnbos ter wereld. Het beslaat 148 ha en wordt doorsneden door allerlei rivieren en wandelpaden. Het weer werkte voor ons niet mee maar schijnbaar is de 11 km lange kanotocht over Jupiper Creek een van de mooiste van Florida. Hier en daar een tip voor de vakantiegangers hahaha.
Op de Nasa tv hoorde we dat de lancering toch weer voor vrijdag gepland stond. We besloten om toch weer terug te rijden en het reisschema wat aan te passen. Als je een rondje Florida doet kan je uiteraard Orlando niet missen en wat wil dat ligt op 11/2 uur rijden van Kennedy space center. We zijn naar MGM studios geweest. Dit park is echt super! Veel leuke shows en leuke attracties. De Rock 'n Roll Coaster starring Aerosmith is fantastisch. De achtbaan is geheel binnen dus als je buiten in de rij staat weet je niet wat je te wachten staat.. En dat is maar goed ook. Maar zelfs deze angsthaas heeft het overleefd en ik vond het ook echt heel gaaf. 's Avonds wederom naar Kennedy space center, we hadden wel afgesproken dat dit echt de laatste poging zou zijn! Na 3 uur wachten werden we dan beloond! Onbeschrijfelijk hoe gaaf het is om te zien hoe zo'n shuttle de lucht in wordt geschoten. Het is net alsof de zon opkomt met alleen iet wat meer lawaai..
De panhandle stond vervolgens op het programma. Florida kent een gezegde 'Hoe noordelijker je komt hoe zuidelijker het wordt. Het was alsof in de serie North en south terecht waren gekomen. Wij hadden een hotel in Tallahassee de hoofdstad van Florida. Tallahassee ligt slechts 23 km van de grens van Georgia en ligt te midden van golvende heuvels en door bomen omzoomde wegen en doet echt heel zuidelijk/dorps aan. Heel knus dus en dat terwijl het de hoofdstad van de staat is.
We zijn hier erg leuk uit eten geweest bij Chez Pierre. Een leuk restaurant met bar in de tuin en leuk bandje dat speelde. We hebben het restaurant niet gehaald omdat we heerlijk aan de bar zijn blijven hangen onder het genot van vele biertjes en fingerfood... Van onze taxichaufeur (een echte kerstman, leek eerder op een waarzegger hahaha) leuke tips gehad om de buurt te verkennen. We besloten de Wakulla springs te bezoeken. De Wakulla, een van de grootste zoetwater bronnen ter wereld pompt 2,6 miljoen liter water per minuut in een grote vijver. Geloof mij het water is hierdoor ijs koud maar wel heel helder. We hebben een boottochtje gemaakt en veel wildlife gezien (vogels, alligators en eindelijk de manatee's (zeekoe)). De rest van de vakantie stond in het teken van relaxen.. We hadden een leuke B&B geboekt in Sanibel Island. Drie dagen hebben we heerlijk op het strand gelegen en het echt heel rustig aangedaan. Oja als er mensen nog willen shoppen in Florida Miromar shopping mall vlak bij Fort Meyers is echt helemaal top! Schijnbaar is deze ook verkozen tot beste outlet mall van Florida. Dus als je in de buurt bent moet je daar zeker even kijken. Wij zijn in ieder geval met tassen vol teruggekeerd.
Nu is het normale leven weer begonnen. Hugo zit voor 4 dagen in Trinidad en ik ben lekker in en rond het huis aan het rommelen. Aankomende zaterdag hebben we onze housewarming. Het zal weer een drukke bedoening worden. Ik vrees dat er een mannetje of 40/50 komen. Gezellig! Jullie zien het we vervelen ons nog steeds niet en zijn zeker nog niet van plan om terug te komen hahaha.
Dikke kus en groetjes
Le & Hugo