KEY WEST, FLORIDA

Verhuisd!!

Zo we zijn gesetteld in ons nieuwe huisje ! Vorige week maandag hadden we de sleutel gekregen en zijn we direkt aan de slag gegaan. Nou ja vooral hugo dan want ik had gelijk een 'ongelukje'. Ik heb zeer ongelukkig mijn teen gestoten en mijn teennagel lag er direkt af. We konden direkt kennis maken met de Amerikaanse gezondheidszorg. Wat een ellende na 4 uur wachten werd ik eindelijk geholpen. Dat is in Nederland wel anders. Maar we hebben het overleefd. Het huis is echt prachtig geworden en we voelen ons er echt thuis. Het lijkt wel of we weer op het Visserseiland wonen hahaha. Het uitzicht is net zo mooi al is het niet mooier (sorry mensen!). Terwijl ik nu lekker aan het typen ben kijk ik uit op een heleboel palmbomen en de atlantische oceaan. Ik wil jullie niet jaloers maken hahaha. Afgelopen weekend zijn we naar Tampa geweest voor het concert van Coldplay.. Vrijdagmiddag zijn we de auto ingestapt en gaan rijden, eindbestemming de everglades City ongeveer 350 km verderop. We hadden een heerlijke B&B en zijn 's avonds uiteten geweest in een oer amerikaans restaurant. Geen sfeer 100 tafels ongeveer maar wel erg lekker en we hebben erg gelachen. En het eten was bespottelijk goedkoop. Dat kan dus ook in Amerika. We zitten duidelijk hier in de Keys in het dure gedeelte van Amerika! Zaterdag ochtend hebben we een boottochtje met een airboot gedaan door de everglades. Helaas weinig alligators gezien maar de natuur was schitterend en de boottocht spectaculair. Rond het middaguur zijn we doorgereden naar Tampa. Autorijden in Amerika is echt geweldig, 5 baans wegen en praktisch geen verkeer. Helaas mag je gemiddeld niet harder rijden dan 110 km per uur terwijl de wegen roepen om een snelheid van minimaal 150/160 km per uur ( kaarsrecht en rustig). Gezien de hoeveelheid controles ons toch maar netjes aan de snelheid gehouden. Bij aankomst in Tampa was het eerste wat we tegenkwamen de Ikea!!! Heerlijk, aangezien de meubels hier in Amerika echt afschuwlijk zijn. Ze lopen wat dat betreft echt ongeveer 50 jaar achter en nee retro is niet leuk als het eikenhout is en bloementjesmotief. We hebben behoorlijk wat aankopen gedaan en het huis is nu ook helemaal af! Bij aankomst in het hotel bleek dat het concert van Coldplay was afgeblazen erg balen! Medische redenen werd er verteld maar we denken toch echt dat het komt door de tegenvallende kaartverkoop. Ik ben benieuwd of we de volgende keer nog gaan. 's Avond zijn we lekker op pad gegaan. Eerst even filmpje gepakt want het regende wel erg hard daarna lekker hapje gegeten en een 'aantal' mojito's gedronken. Geen slechte tijdsbesteding.. Op zondag zijn we naar Busch gardens geweest. Dat is een pretpark annex dierentuin. Het thema van het park is Afrika. Erg leuk park trouwens met echt ongelofelijke achtbanen. Onze waaghals Huug heeft alle achtbanen gedaan, ik ben toch niet zo'n held als ik had gedacht hahahaha. 's Avonds weer lekker uiteten geweest en wederom een 'aantal' mojito's op ons 7 jarig huwelijks jubileum gedronken. Tja mensen het is alweer 7 jaar geleden, times flys when you're having fun!
De komende week hebben we het eindelijk lekker rustig en kunnen we lekker genieten van ons nieuwe huis. Het huis is klaar en er hoeft niet meer geklust te worden. Jullie kennen ons dus er staan uiteraard wel weer wat social events voor de deur. Vrijdag komen Lizelle en Anthony bbq-en ( bbq moet alleen nog even gekocht worden) en zaterdag hebben we feestje met onze zuid amerikaanse vrienden. Dus jullie hoeven je niet druk te maken dat we ons per ongeluk gaan vervelen.
We zullen weer wat nieuwe foto's plaatsen

Reacties

Reacties

Pieter-Bas

Hoi,

Lekker om ff mee te lezen. Wij hebben op jullie daggie geproost!

Proficiat beiden!

margreet

Wat heb ik weer genoten van je verhaal.
Ik wens jullie heel veel geluk in het nieuwe paleis.
Sterkte met je teen!

gr.Margreet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!