KEY WEST, FLORIDA

Een update vanuit Key West

Het is alweer meer dan twee weken geleden dat we voor het laatst het weblog bijgewerkt hebben. Het is dus wel weer eens tijd om het één en ander op te schrijven. Is er wat gebeurd? Ja zeker… we hebben weer een hoop gedaan. Eén van de hoogtepunten was wel het bezoek van Wanda en Tim die gedurende twee weken onze gasten waren. Zij kwamen 17 juli aan in Miami. Die dag vanuit het werk zo snel mogelijk naar Miami gereden om ze op te halen. Leonie had voor het weekend een uitstekend hotelletje geboekt op Hispaniola Way in Miami (South Beach). Loopafstand naar South Beach, the Art Deco district en de schitterende winkels op Collins Avenue… Hispaniola Way is een gezellig straatje voor voetgangers met talloze terrasjes, restaurantjes en heerlijke Mojitos! Op zaterdag zijn we gaan rondtoeren en hebben we onder andere Coral Gables met het beroemde Biltmore Hotel en de Venetian Pool bezocht. Schitterende locaties. ’s Avonds tapa’s en mojito’s en nog een biertje toe in de kroeg. Zondag zijn we naar de Financial District gegaan waar we een boottocht gemaakt hebben langs de huizen van de Rich & Famous en vervolgens zijn we een kijkje gaan nemen in het Vizcaya Mansion, een schitterend landhuis met prachtige tuinen. Knap gemaakt want het leek wel 400 jaar oud maar ja, in Amerika staan nou eenmaal geen oude huizen (meer). Dit pand dateerde dan ook uit 1815 maar was daardoor niet minder mooi. Zondagmiddag nog even shoppen in de Dolphin Mall. Helemaal afgeladen met Factory Outlets. En dit keer outlets waar je mooie dingen kunt kopen en niet zo’n gevoel op nahoudt als Batavia Stad…

Terug in Key West heeft voornamelijk Leonie gezorgd voor Wanda en Tim want ik moest natuurlijk gewoon werken. Maar goed, het geluk is dat het weer hier erg lekker is en we ’s avonds nog genoeg konden ondernemen. Uiteraard zijn we een paar keer met de boot op pad geweest. Ook dit keer weer naar Cottrell Key en Alexanders Wreck. Schitterend. Grote Barracuda’s, haaien, roggen en ‘groupers’. En gelukkig waren de dolfijnen ook weer in grote scholen aanwezig. Wanda en Tim hebben echt alles gezien! Vervolgens hebben we ze ook nog mee genomen naar Snipes Point waar je het mooiste strand van de regio hebt als het laagwater is.

Halverwege hun vakantie hebben we Wanda en Tim meegenomen om te gaan kajakken van Boca Chica naar Sigsbee. Een stuk waar we ongeveer anderhalf uur over deden. Heerlijk om zo laag over het water te peddelen. Helder water en heel veel vissen. Halverwege spotte Wanda een enorme zeeschildpad die uiteraard gelijk wegdook maar toch nog netjes op de bodem zat toen we er naar toe peddelden. Wat een gaaf beest.

Leonie is ook nog met ze naar Big Pine Key geweest. Daar loopt een nature trail rond een zoetwater reservoir. Daar wonen ook twee krokodillen en blijkbaar hadden ze geluk want ze hebben er één gezien.

Verder hebben we die twee weken aardig wat restaurants en bars bezocht en zijn onze gasten uitgebreid naar het strand geweest. Na twee weken terug naar Nederland met het geluk dat zij een upgrade hadden naar Business Class!

Afgelopen weekend (gisteren) hebben we meegedaan aan de Poker Run. Dit evenement (voor het goede doel) hield in dat we zo’n 60 mijl moesten varen rondom Key West. Op vijf locaties moesten we een pokerkaart trekken en degene met de hoogste combinatie (aan het einde van de dag) kon mooie prijzen winnen. Wat kaarten betreft, begon de dag lekker maar helaas hadden we uiteindelijk helemaal niets. Het varen daarentegen was fantastisch. Heerlijk weer en mooie locaties. Een hoop vrienden deed mee dus dat was erg gezellig. Tussen de middag een stevige hamburger lunch bij de Yacht Club of America en de dag werd afgesloten met een Arobatic Show met een dubbeldekker bij het strand van Boca Grande. ’s Avonds zijn we nog even lekker gaan eten bij Louis Backyard samen met mijn Engelse collega.

Vandaag hebben we verf e.d. gekocht. Morgen krijgen we eindelijk de sleutel van ons huis op de basis. Het huis met de ‘Million Dollar View’. Maandag en dinsdag dus even wat klussen en woensdag komt de verhuizer. En dan maar zien hoe snel we de boel ingericht hebben. Vrijdag rijden we naar Tampa om zondag naar het concert van Coldplay te gaan.

Ik heb weer wat foto’s op de site gezet en ook een zelfgemaakte film van een verpleegstershaai…

Michiel

Succes met verhuizen!

Te gek man, Coldplay, ben benieuwd hoe het is. Ik lees het wel weer,

Groetjes,

Michiel, Marije & Stijn

Arnoud & Masjenka

Wat een mooie verhalen, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
Vandaag 7 jaar getrouwd, van harte gefeliciteerd. Zo te zien zijn de vette jaren nog lang niet voorbij!

Groet,
Arnoud en Masjenka

jos en Helene

leuke verhalen fijn dat jullie zo genieten alweer 7 jaar getrouwd van harte ik leest af en toe wat jullie beleven daar maar vervelen doen jullie daar niet

groetjes Jos en Helen

Ronald van der Burgh

Hey Hugo!
Mooie site zo zeg! Klinkt ook allemaal erg goed hor.

Wij hebben nu net ons huis op Aruba 1 week bevalt echt super joh.

Gr. Ronald (tado r'dam)